Strawberries and cream-muffins

Hur har ni det så här i det fina påskvädret?
Har ni ätit en massa gott och njutit av ledigheten? Det hoppas jag, för det har jag! :)

Det blir ju alltid så att man äter lite för mycket vid påsk, vi hade över 3 kg smågodis i en stor skål och vi har ätit och ätit men det ser inte ut som att någon rört skålen. Suck.
Skickade med mamma lite hem när de åkte idag, och även resterna av den lemon meringue pie som jag bakade igår.

När mamma och hennes man kom i fredags kändes det konstigt att bara ha blåbärsmacarons att bjuda på, brukar ju alltid ha så mycket mer bakverk :)

Därför slängde jag ihop en sats muffins så att vi skulle ha nybakat till kaffet.
Var inte sugen på cupcakes så jag struntade i toppingen och så åt vi bara helt vanliga muffins.
Hur gott som helst och nu för tiden ovanligt här hemma, för det är ju så roligt att dekorera :-D

Provade att ha i jordgubbsglass i smeten och ÅH så gott det blev, helt himmelskt!



Muffinsen gjorde jag efter det här receptet men istället för baked alaska-glassen använde jag alltså den här:



Den har en ljuvlig jordgubbssmak och bitar av jordgubb i sig, bitar som alltså överraskade i muffinsen när man tog en tugga!

Jag älskade Baked alaska-cupcakesen och älskade de här muffinsarna, nu vill jag bara prova att göra muffins på alla glassmaker som finns...!! :)

Men de här kan jag verkligen rekommendera!

 

 

Så här såg fikafatet ut, det blev en jättemysig eftermiddag med fika på balkongen i solen och sedan lite grillning.

Vad det är underbart med vår! :)

 

#1 - - Linda - Cupcakefluffan:

Ser himla gott ut :-)

#2 - - Sana:

Låter riktigt smarrigt!! mums med jordgubbe hehe ;))

#3 - - Linda:

Vilken härlig fika! Vad mycket gott och fint du gjort den senaste tiden! Jag testbakade muffins med glass i men de blev supertorra, fick slänga dem. Måste ha gjort något fel. Nästa gång ska jag testa ditt recept i stället!

#4 - - Moa - I väntan på liten:

Ser jätte gott ut!

#5 - - Milli:

Jordgubbsglass i smeten lät verkligen gott =)

#6 - - Mamma till William & bebis i magen :):

Härliga bilder...Ha en mysig kväll..

#7 - - Mandy:

naaahhh !!! GOTT. får bli lunch nu

#8 - - josefine:

JEANSKLÄNNING, CONVERSE 300 kr, Calvin Klein boxer till pojkvännen 3 par för 120 kr, BILLIGT: http://bloppisjosse.blogg.se/2011/april/saljes-converse-skottrandiga-365-uk-4.html



Ray Ban solglasögon till salu. Först till kvarn: Helt nya med tags på + alla tillbehör. http://bloppisjosse.blogg.se/2011/april/saljes-ray-ban-wayfarer-rb2140.html

#9 - - BeautyLifestyle:

Låter jättegott! :)

#10 - - Maja:

mums filibabba:)

#11 - - B R O W N S U G A R:

MUMS!

#12 - - emilia:

Vad fina macaronsen blev! Mina blev nästan platta!

#13 - - linnea:

Åhhh! Vad sugen man blir nu ;D

#14 - - Jasmine:

Jättefina bakverk! <3

Kram

#15 - - Sara:

Nu blev jag sötsugen! :)

#16 - - Beata Sunneborn:

Vilken talang! Är allt bra med dej?

#17 - - Maria:

åh vilken rolig idé att ha glass i muffinsen :)

#18 - - Sara:

Den där blå filuren är det blåbärsmacarones som du skrev? Sådan vill jag smaka.

#19 - - Eleonore:

Oj vad alla har glass i sina muffins nu, sett det hos en annan bloggare med :D

#20 - - Sandra:

Ser jättegott ut!! :)

#21 - - Klara:

Åh, det både verkar och ser gott ut. Jag borde verkligen prova på detta:D

#22 - - Hannah:

Mmmmm... ser göööött ut :D

#23 - - m. ♥:

ÅH vad smaskigt det såg ut!

#24 - - Victoria:

Åh! :D

#25 - - Alexandra:

Låter verkligen jättegott, det måste jag testa någon gång!

#26 - - e.l.f Cosmetics Skandinavia:

Mums, det låter ju väldigt gott!

#27 - - emily:

Oj vad gott!

#28 - - Tina - Minnas mamma:

Macaronsen ser väldigt goda ut, vad är det för smak?

#29 - - matilda:

åh inspirerande :) ser gott ut !

#30 - - LabolinaMoa:

Men dom blåa kakorna då? Dom ser jättegoda ut!

#31 - - desiree !:

GOTT!

#32 - - Josefin:

MMMMM <3 Dom blå kakorna är jätte goda! Iallafall dom jag har smakat! Dom hette något på Ma... nånting.. ;]



//Josefin

#33 - - Lina:

Åhh gud vad gott det lät och somrigt, måste testas!

#34 - - Jenniien:

Måste säga att de blåa macaronerna ser riktigt fina ut! har du gjort dem? Jag funderar på om man skulle försöka göra några nån dag=)

#35 - - M E R E I:

- mums!

#36 - - Sanna:

De där såg ju himla gått ut :)

#37 - - Ida:

Oh, du bakar alltid så mycket mumsigt!!

#38 - - Frida:

Fyfan vad fina dem är!!

#39 - - Maddyz:

Mmmm... gud vad gott det sur ut. Var kan man köpa glassen?

#40 - - Klara:

mums!

#41 - - Klara:

mums!

#42 - - Mamma till William och bebis i magen:

Vad gott..så sugen jag blev på fika igen i dag :)

#43 - - SANDRA-EN BRA BLOGG!!:

åh vad gott :D

#44 - - annaQ:

Kan du inte lägga ut macarons recept? Otroligt gott men kan själv inte baka vidare bra :)

#45 - - malin:

Jag är med i en fototävling och undrar om du har lust att rösta på mig tre gånger, isåfall: Klicka på länken och rösta på Malin Lydin, högst upp i högra hörnet! Jag ligger tvåa just nu och det är väldigt jämnt! Skulle bli jätte glad om du röstade!! :)

https://www.facebook.com/pages/ExtraFilmse/113793168667900?sk=app_113146735428789&ref=nf

#46 - - Linette:

Vilket bra tips, glass i bakverk har jag aldrig hört talas om! Måste testas! :) Ser jättegott ut!

#47 - - LENA ♥:

Åh mums!! :D kram♥♥

#48 - - Anonym:

Ser gott ut!

#49 - - cccilla:

låter sjukt gott! :D

#50 - - AnnMary:

Lät riktigt smarrigt :D

#51 - - jos:

åh det låter verklgen underbart gott att ha glass i muffins :D Det måste prövas!!

#52 - - Linnea:

Jaha, det har jag aldrig hört talas om :P Tänker jag prova nästa gång jag bakar!

#53 - - ClaraIda:

låter supergott! :D men jag har en liten fråga: kan man använda precis vilken glass som helst? typ såna billiga en liters paket? eller måste det vara glass av "bättre" kvalité som tex ben & jerrys?

#54 - - evelina carlson:

åh va gott!!

#55 - - ISABELLE:

Gooott!

#56 - - Stephanie:

Verkar himla gott, måste jag prova!

Mysigt du dukat upp det :)

#57 - - Mimmi Webdesign:

Önskar du dig en ny, fräsch bloggdesign?



Vi skapar personliga designer på beställning och arbetar efter just dina önskemål tills dess att du är helt nöjd.



Välkommen att ta en titt in till oss, se vår portfolio och låt dig inspireras! http://www.mimmiwebdesign.com

#58 - - Ellen:

det verkade helt underbart gott! och du, det där kakfatet hade jag gärna tagit med mig;) MACARONS! haha

#59 - - Carro:

Så spännande roligt med glass i! Gottit!

#60 - - Jeanette:

Mums! Dom skulle min pojkvän gilla. Han gillar allt som har med glass att göra:)

#61 - - Madeleine:

spännande med glass i smeten, skall jag prova!

#62 - - Sanya:

Åh, the best of two worlds :D Måste prova det, låter supergott. Mysig blogg du har också ;)

#63 - - Junitjej:

Det ser gott ut!

#64 - - Viktoria:

Ohneeej så gott :D!



Hälsa gärna på i min blogg där det bjuds på en stor dos humor och andra roligheter från min vardag :)

http://www.aglepta.blogspot.com

#65 - - Märta:

Wowow!

Härligt att någon slår ihop de två bästa sommarsnacksen!

Nämligen muffins och glass :)

Jag tror jag är lite förälskad i dig just nu!

#66 - - Mari:

Spännande..jag måste testa =)

#67 - - Gloria:

Åh! Vad smarrigt det ser ut! Måste prova det någon gång...

#68 - - Mia:

Mums!

#69 - - ellinor:

yummie!

#70 - - yasmine modell mamma och fru:

guuu ser så mumsigt ut kraam

#71 - - Madeleine - Mamma till Lova - Oslo:

Åh jisses vad gott! Måste testa det :D

#72 - - How-To Guide:

Your blog just makes me wanna bake and eat.. and eat some more!! Everything looks so yummy! :)

#73 - - Sofie:

Ser jättegott ut, glass funkar ju alltid:))

#74 - - Ida:

Vad gott det låter med galss i muffinsen, två flugor i en smäll!

#75 - - Lina:

Å det där måste jag prova! Jag älskar kreativa människor och kreativa bakverk :)

#76 - - Sophia:

Men man kan ju inte äta glass utan sol! kika ut för tidigt för sånt därr :P :)

#77 - - Stephanie:

Hej! Vill bara säga tt jag gillar din blogg :). Har själv precis startat en mat- och bakblogg, har inte hunnit med så många inlägg än men gå gärna in och kika.

#78 - - Stephanie:

Hej! Vill bara säga att jag gillar din blogg :) Har själv nyss startat en mat- och bakblogg. Har inte hunnit med så många inlägg än men gå gärna in och kika.

#79 - - Mary:

Låter jättesmarrigt! Måste absolut prövas.

#80 - - alicia:

Vilka söta! <3

#81 - - matilda:

vad coolt, det måste jag testa!! :D

#82 - - www.alexandrastyle.se:

MUMS!



www.alexandrastyle.se

#83 - - Elin:

Vad gott! :D

#84 - - NINA:

För alla smyckes älskare! :)



http://reunanen.blogg.se/2011/may/samtliga-lasare-far-nu-15-rabatt-detta-i-sa.html



// NINA ♥

#85 - - Mikael:

Hej, Vilken fin blogg du har!!



Du borde visa upp den på www.kokakola.se

Det gjorde jag och fick över 2000 nya besökare direkt.

Och allt är helt gratis.

#86 - - Hanna:

Låter sjukt gott!

#87 - - Linda:

Glass i muffins? Det måste jag bara testa! Dina muffins ser så goda ut:).

#88 - - Felicia:

nej men, häftigt, ser ju supergott ut!!!

puss

#89 - - Milena:

låter som en god "kalas"

ska försöka ditt recept!

ha det bäst!

#90 - - emma nygård:

fina bakverk :)

låter häftigt med glass in i :)

allt bra?

#91 - - elin:

Ser jättegott ut blir sugen.

#92 - - Roxanne:

Låter verkligen himmelskt!!! :-)

Skall testa sådanadär fast glutenfri, så min mage håller sig snäll :-)

#93 - - Jenny:

Ser jätte gott ut! Men domdära blå.. Vad är det och hur bakar man dom?:-D kraam!

#94 - - Elin:

Det vattnas i munnen! :D

#95 - - missbill:

ser otroligt smarrigt ut:)

#96 - - CAMIE:

Ser riktigt mumsigt ut! ^^, Och vilka söta muffinsformar<3

#97 - - milenamalmros:

vilket roligt namn på en blogg.. hur kom du på de?? :P

#98 - - Kim:

Mums:).