Blueberry pie milkshake



Oj vad varmt det är idag, riktig sommarvärme!
Jag önskar att jag hade kunnat vara ute mer men jag var tvungen att sova på förmiddagen när min dotter sov, eftersom jag ska jobba i natt.
Men jag hoppas det är så här varmt imorgon också för då ska jag passa på att gå ut! :)

En varm dag som den här vill jag tipsa om en JÄTTEGOD milkshake!
Den är så god så att man när man dricker den funderar på om man skulle kunna överleva på att bara dricka såna, resten av livet.
Och det bästa av allt är att den är en återanvändning. Coolt va?!

Jag fick idén från den här fina bloggen härom dagen när jag satt och funderade på om jag skulle slänga resten av blåbärspajen jag hade kvar. Det är ju alltid skönt att inte behöva slänga tycker jag!

Så om ni gör blåbärspajen har ni nu ytterligare ett tips på vad man kan göra med den, och vips så har ni dubbelt så många anledningar till att faktiskt baka den där pajen :D


 

Blueberry pie milkshake


- 2 stora glas

 

2 normalstora bitar blåbärspaj

4 kulor vaniljglass

2-3 dl standardmjölk

 

 

Gör så här:

 


Lägg glassen och pajen i en mixer. Häll på mjölken och mixa tills allt är blandat.

 

 

Det är bättre att hälla i lite mindre mjölk från början så att man kan hälla på mer om det blir för tjockt.

Skulle det bli för löst kan man självklart tillsätta lite mer glass!

 

Servera i höga glas och lägg gärna några färska blåbär på toppen. Drick med sugrör och njut! :)

 

 

Det här blir mitt bidrag till månadens utmaning hos Söta saker.

Temat i maj är återvinning och det passar ju bra :)

 

Söta saker

 

 

#1 - - Sara:

Mmmm passar utmärkt en sådan här varm dag :) Läskar verkligen :)

#2 - - Linda - Cupcakefluffan:

jisses vilken milkshake, låter supergott

#3 - - Louise - foto:

Gott. :)

#4 - - magasinprojektet:

vilken milkshake, det låter ju helt underbart. gottogttgott

#5 - - Viktoria:

Fyyy så gott :D! Sommarfavoriter kan jag tänka !



Hälsa gärna på i min blogg där det bjuds på en stor dos humor, muscicerande och andra roligheter:)

http://www.aglepta.blogspot.com

#6 - - Moa - BEBIS I MAGEN:

åh vad sugen jag blev på milkshake nu!

#7 - - emelie:

hej kaloribomb men heeeej lover ;P

#8 - - Frida Nyburg:

gud så gott det ser ut!



kram Frida

#9 - - Emma:

Hmmm.. Såg ju gott ut, men jag vet inte jag.. Äter nog hellre pajen som den är. Blåbärspaj är det bästa jag vet.

#10 - - Frida:

Jag hittade din blogg för någon vecka sedan och nu är jag fast! Otroligt underbara recept och jag vill bara baka, baka och baka när jag ser allt! :D



Jag har faktiskt aldrig (konstigt nog) någonsin ätit blåbärspaj men nu känner jag att jag verkligen måste testa! Både pajen och milkshaken såg supergod ut :)



Tack för en underbar blogg med superbra recept!

#11 - - karin:

Skulle aldrig komma på tanken att mosa ner paj i en milkshake.. men den ser väldigt god ut! Synd bara att jag inte tål gluten!

#12 - - lovisa:

fasen va got!

#13 - - Ida we:

Shit! Verkar ju asgott!!

#14 - - Stina:

Haha smart sätt att ta vara på pajbitar som är över. Namnam så gott.

#15 - - Viktoria - Pinkpastry:

Va kul att du kunde få en ide från mig jag får massor av inspirastion från dig, stor kram!