Husvagnsfluff


Imorgon blir min dotter 1 år!!!
Kan inte fatta att det är ett helt år sedan jag just i detta ögonblick precis kommit in till BB med megavärkar.
Om tre timmar för ett år sedan kom hon! :)

Betyder det här att man inte har en bebis längre?.. Lite sorgligt faktiskt.

Idag har jag hur som helst lagt bottnar till en tårta som ska göras färdig imorgon.
Provar en massa nytt, tänkte att det kan vara ett bra tillfälle eftersom Leia ända inte bryr sig om tårtan i år och det ändå bara är jag, familjen och mammagruppen som ska äta :)
Vet inte hur det kommer bli med den här tårtan, lite spännande!

Ni får se imorgon hur den blir (om det inte är allför stor katastrof) men jag tänkte slänga in ett recept på en av fyllningarna så länge.

Ville prova att göra en godisfluff och funderade på att göra Bilarfluff, på Ahlgrens bilar.
Men i affären såg jag Husvagnar och de är med fruxosmak, vilket jag älskar, så det fick bli Husvagnar istället.

Fluffet har en barnslig smak och så är den enkel att göra :)

 

Husvagnarfluff

 

3 dl grädde

ca 60 gram husvagnar

 

 

Gör så här:

Värm grädden och husvagnarna i en kastrull. Rör hela tiden och låt inte grädden koka för då blir fluffet förstört!

Det tar ganska lång tid för husvagnarna att smälta men man kan skynda på det lite genom att värma dem i micron några sekunder innan man lägger dem i grädden, och så kan man även klippa sönder dem i mindre bitar.

Låt svalna när allt är smält, och sätt sedan in i kylen över natten. Vispa upp med elvisp till önskad tjocklek.

Färdigt att användas som tårtfyllning!  (och det funkar bra med annat godis, som Bilar eller Fruxo, Zoo etc...


 

Update 3/5 2011: Tycker husvagnsfluffen blev ganska god men den är väldigt söt. Den passar i barntårtor ihop med något syrligt tycker jag! :)

#1 - - Annica - annicake:

När man fått barn går tiden helt plötsligt väääldigt fort! Tur att man själv inte åldras.. hmm.. ;)



Fluffen låter väldigt god! Hoppas kalaset blir bra och att du delar med dej av bilder på tårtan sen!

#2 - - Erika - Bakglädje:

Grattis till din dotter!

Jag har ännu inte provat godisfluff, det låter väldigt sött men samtidigt gott. Måste nog ta och testa snart. :-)

#3 - - Anna:):

Vilken härlig blogg du har! :D Jag blir sugen på att äta upp hela bloggen när jag ser den! :O

#4 - - Emma:

Dina recept är så roliga och verkar supergoda! :}

#5 - - Frida:

Grattis till er dotter :)

#6 - - Sheila:

Det ska bli spännande att se den tårtan!! ;D

KOmmer att andvända dina recept och din blogg ska jag följa :)



Ha det fint!

#7 - - Olivia:

Heey, tävling om en lyxig hudkräm på bloggen just nu, så kika gärna in. Det kanske vlir just du som vinner! http://lipstick.webblogg.se/2011/may/tavling.html#comment Kram!

#8 - - Emma:

Vilken underbar blogg du har! Kanon fin :)

#9 - - kathrine:

Spännande men hade du provat det här förut?

Du måste skriva om det blev bra för nu blev man ju jätte nyfiken!



Super kul blogg!

#10 - - lovisa:

Haft en bra dag?:)

jag har just nu en kanonbra tävling!

du har chans att vinna en VALFRI vara från www.brandsinfashion.com.

ex; badmode,smycken,jackor,skor,bälten,mysdressar,plånböcker,väskor och MYCKET mer! av märken som chanel, dior, ed hardy mm!



Om du vill läsa mer om tävlingen och delta, klicka här: http://lavitadilovisa.blogg.se/2011/may/vinn-valfri-vara.html#comment

#11 - - Anna:

#12 - - Anna:

Gosh vad sugen jag blir på att baka nu då! Bilar är lite en gammal favorit till mig så det måste definitivt provas framöver! Måste bara komma på någon bra baka tårta anledning... Några förslag?



Chip!

#13 - - Carol:

Jätte fin och inspirerand blogg! Kommer nog testa några av dina recept.

#14 - - Jackeliine:

Ge din söta tjej en grattiskram från mig!:)

#15 - - Yohanna:

Otroligt härlig blogg!

Synd att du inte har Bloglovin, så man inte tappar bort denna.. :P

#16 - - magdalena:

Kan man göra fluff på jordgubbar?

#17 - - Lisa A:

Hej!

Jag bakade en "spöktårta" idag och prövade att göra ditt fluff fast jag hade bilar istället för husvagnar, det blev jätte gott :-) Receptet på hela tårtan + bild finns på min blogg, www.baklisorna.blogg.se :-) jag länkade till din blogg och skrev att jag hade hittat receptet här och att jag gillade din blogg och brukar läsa den :-)

#18 - - Sandra:

Hej!
Jag tänkte göra en tårta med godisfluff men funderade på om man ska ha någon mer syrligare fyllning i tårtan? Eller brukar man ha godisfluff i samtliga lager?

Du har en väldigt inspirerande blogg!

Svar: Jag tycker nog själv att det är gott med en annan smak på andra lagret. Så att det bryter av mot det väldigt söta. T ex fräsch hallon eller liknande.
Tack snälla!
Pernilla Lyck