Mandelmjöl och fynd

Mandelmjöl har legat högt på min önskelista ett tag nu. Mycket på grund av att jag är så himla sugen på att baka macarons igen men inte har orkat. Det tar sån tid att skålla och mala mandel :(
Men så har jag ju läst om det här mandelmjölet och tänkt att det vore grymt skönt att få tag på sånt.
Har sett på olika bakbloggar att det ska finnas på vissa Lidl och så på en massa dyra ställen som hötorgshallen och liknande.

Nu när jag är hos mamma i Småland tänkte jag passa på att kolla på Lidl i Västervik.
Sprang in där idag och blev så himla glad när jag såg påsarna med malen mandel!
Det kändes som om jag hade hittat guld kan jag säga :)
Köpte fyra påsar direkt, 19,90:- för 200 gram var ju inte så farligt direkt, och om jag inte hittar i Stockholm får jag be mamma köpa när hon är i stan fortsättningsvis.
Nu vill jag åka hem till Stockholm och börja baka en massa macarons!!!! Ha ha ha!!
 





Efter Lidl gick vi in på Karlssons, en butik som påminner om ÖoB men har lite roligare saker.
Där hittade jag en springform (26 cm i diameter) och en silikonkavel. Har tänkt köpa en silikonkavel länge nu men de är ju så himla dyra! Tycker att det var ett fynd att hitta en för 89:-
Fynda är skoj :)




Sista fyndet var silikonpenseln som jag hittade i fyndlådan på Kvantum för 14:-

Nu kommer jag sova gott i natt, som den smålänning jag är :D


#1 - - Ultimate Cake:

Alltid lika roligt med nya bakgrejer!

#2 - - Linda - Cupcakefluffan:

Vilka fynd, skall nog ta mig till Lidl denna vecka och köpa mera mandelmjöl

#3 - - Milli:

Vad kul att fynda :) Ska till småland nästa helg :) När de gäller mandelmjöl så ångra jag jättemycket att jag inte köpte med de när jag var i paris för där fanns det i varenda mataffär stor som liten. Trodde ju dock att de var en vanlig vara å att de skulle finnas i sverige också men de har varit riktigt svårt. Finns inga i min stad iaf men får väl kolla in någon annan lidl någon gång för visst underlättar det om man har mandelmjöl :)

#4 - - cickan-piece of cake:

Vilken bra tips att mandelmjöl finns på Lidl! :-)

Tror bestämt jag får åka dit en sväng efter jobbet! ;-)

#5 - - Tezzan:

Tack för det tipset=)! Tog mig till Lild idag jag med, inte rikigt i Västervik, men i Kalmar=), och hittade mandelmjöl jag med, tre påsar fick det bli! Nu ska det bakas!



/Mvh Therese

#6 - - Anja:

ÅHÅ! Du gjorde min dag! Är det där man kan hitta det omöjliga mandelmjölet?! Ska ge mig ut på jakt redan idag, tack för tipset!

#7 - - TIDSTJUVEN:

Här i Finland finns mandelmjöl i alla mataffärer. :) Står bredvid mandelflarn, hackad mandel och hela mandlar. ;)

#8 - - Lisa:

Hurra för att du handlar på Lidl =D

Jobbar i en av butikerna i Lkpg. Sällan man ser någon som erkänner att dom handlar där.

Mycket mumsiga saker du bakat. Ska själv ge mig på några av recepten =)

#9 - - Lilly:

Finns inte på Lidl i Sundsvall. Jävla tyska tattaraffär:(