Mimmi Pigg-tårta


Det här var den sista tårtan jag gjorde innan jag ska göra min kompis bröllopstårtor i augusti, nu tar jag tårtledigt i några veckor :)

Kunde ju dock inte motstå att få göra den här tårtan!

Lilla Chloe fyllde 2 år och ville ha en rosa Mimmi Pigg-tårta.
Hennes mamma hade sett några fina på nätet så det blev en variant av de bilderna.

Som vanligt nu på sommaren stötte jag på en massa problem och tårtan svettades så det var stora svettdroppar på sidorna... Men så här blev den!

 

Ljusa bottnar "lika delar"

Jordgubbsgrädde med marsanpulver

Glasscreme

Spacklad med vaniljsmörkräm

Täckt med SP och dekorationer i SP och MMF

 

För att undvika att tårtan skulle kollapsa vid transport i värmen så frös jag in den innan jag täckte den.

Då var den stabil och fin, jag hoppas bara att det gick bra under resans gång och att den hade hunnit tina :)

 

Grattis till lilla Chloe!!

 

 

 

 

 

Den här tårtan får bli mitt bidrag till "Månadens sötsak" som i juli har temat rosa.

 

#1 - - marie:

vilka tårtor du gör

#2 - - vajb:

va fin den blev!! :-)

#3 - - Linda - Cupcakefluffan:

Så fin, Mimmi blev ju urtjusig

#4 - - Erika - Bakglädje:

Åh, den är så fin! Vad duktig du är på att modellera.

#5 - - Veronica:

Du är så himla duktig :)

Riktigt fin tårta!!!

#6 - - Therese:

Kan man beställa tårtor av dig? :P (sen hur dom skulle skickas är en annan diskussion ;) )

#7 - - Linda - Bengtssons Baksida:

Jättesöt tårta! Ja dessa typer av tårtor är ju svåra att motstå att göra :-)

#8 - - cathrine:

kan inte du göra whoopies nån gång? :)

#9 - - Zäta:

Detta har kommit till att bli en av mina favoriter!

#10 - - Milli:

Verkligen en jättefin tårta =) Älskar det bandet längst ner. Kommer den från wiltons nya silikonformar?

#11 - - Magnus Äng:

Vilken läcker tårta du har gjort!!! Jag gör lite reklam för tårtan för våra läsare på Facebook. :))

#12 - - Sabina:

Wow! Super fin, Älskar alla små söta detaljer :)

#13 - - Mandy:

Underbar :)

#14 - - Maria:

Oj vilken jättesöt Mimmi! Jättesyngg hela tårtan.

#15 - - viktoria:

vilken fin tårta