Välkommen till världen-tårta!


För ungefär två veckor sedan fick en av mina bästa kompisar Sara en alldeles underbar liten flicka!
Hon ska heta Amelie och härom dagen fick jag äran att se henne för första gången.

Jag hade fixat presenter redan men fick för mig att det kunde vara kul med en liten tårta också :)
Det är ju faktiskt en väldigt stor händelse att bli mamma så det var det minsta jag kunde göra!

Sen har jag varit sugen på att prova ny tårtfyllning och jag vet att Saras man Danny älskar kokos, så där slog jag två flugor i en smäll kan man säga :) 
Jag älskar också kokos och kan säga att den här kokosmoussen var "to die for"! Lägger ut receptet imorgon :)


 

Ljusa bottnar "lika delar"

Ett lager hallonmousse

Ett lager kokosmousse

Spacklad med smörkräm

Täckt med MMF och dekorationer i MMF och SP

 

 

 

 

 

 

 

Kanten blev inte så jämn och väldigt ful, tror att jag kavlade MMF:en för tjockt och sen skar av den för nära inpå tårtan... men men, det var en världslig sak så här i efterhand! :D

 

Nu ska jag ta med mig familjen och åka till barnens farfar. De har en nybyggd pool på sin tomt och det är tydligen 22 grader i den, så det kanske blir ett dopp!

Eftersom jag var på 30-årsfest igår och mår som jag förtjänar idag ser jag fram emot en riktig slappardag i deras trädgård :D

 

Ha en skön lördag så hörs vi imorgon! :-D

 

 

#1 - - Åsa Westblom:

Jättefin tårta! Vilken härlig blomma ovanpå!

#2 - - Linas blogg - Mat & Foto:

Det va verkligen en fin tårta! Va duktig du är :)

#3 - - Linda - Cupcakefluffan:

Vilken söt tårta, kokosmousse låter himla gott, ser framemot receptet

#4 - - Tone:

Den var riktigt snygg! :) Tycker inte att det syns så himla tydligt med kanten, det är väl mer om man får reda på hur det ligger till..

#5 - - JE Ögonblick & Känsla:

Vilken fantastisk tårta! Superfin och ser supergod ut! :)

#6 - - Nadja:

Gud vad fin tårta! :)

#7 - - Superfin tårta!:

Den var jättefin, tyckte att det var jättebra att du lade upp hur den såg ut innan den täcktes med SP :)

#8 - - Therese:

Jag undrar en något dum fråga kan tyckas ha ha, men jag är ny på detta med tårtor och jag absolut ÄLSKAR dina guider. Till frågan, hur får du tårtan så hög? Jag köper färdiga sockerbottnar när jag gör tårta, men då blir den ju inte speciellt hög då dom skivorna är ganska tunna. Förstår du hur jag menar? ha ha!